pátek 1. března 2019

Jakej pán.......

Někteří zaměstnavatelé žehrají na své zaměstnance a láteří nad jejich nespolehlivostí, leností, i na to, že někteří, pokud mohou, tak svého zaměstnavatele okrádají. Diskuze se pak vedou o tom, zda se dříve okrádalo více, či méně. Problém je ale jinde!

Výběr zaměstnance
Neumí-li si zaměstnavatel vybrat a bere každého, kdo se mu hlásí, je to první krok k budoucím problémům. Už při vstupním jednání vzniká obvykle další chyba v tom, že zaměstnavatel zastrašuje budoucími povinnostmi, nebo naopak slibuje hory doly a brzy se ukáže, že kecal. Třetí chybou v počátku je to, že zaměstnance vhodí do prostředí a nestará se o něj. Právě tady by mohl zachytit první signály nezdravého vývoje.

Péče o zaměstnance
Pro zaměstnance je vstup do nového zaměstnání životním a nezapomenutelným zážitkem. Dobře si pamatuje všechny okolnosti a vlivy, které na něj zapůsobí. Není třeba mu nosit svačiny a ulevovat v pracovních povinnostech. Je třeba mu ale dát najevo, že má počáteční důvěru a šanci prosadit se. S tím souvisí i kontrola a motivace k pracovnímu výkonu.

Odměňování
Mzda nemusí být jediným motivačním nástrojem. Kdo ze zaměstnanců by nechtěl žít v naději na profesní a pracovní růst? Kdo by nechtěl do práce chodit s chutí a radostí a na něco se těšit? Odměnou je i uznání šéfa a poskytnutí příležitosti ukázat se. Odměnou je i vhodně zvolená akce nejen pro zaměstnance, ale i pro jejich rodinné příslušníky. Hlavně je ale odměnou vzájemná důvěra a loajalita. Na té lze budovat dobré vztahy a pevné základy firmy.

Šéf
Na pozici šéfa je mnoho lidí bez zkušeností. Jejich působení projevující se arogancí, nízkou profesionalitou i úrovní profesních znalostí a nízkou úrovní jejich vlastního pracovního výkonu podkopává základy firmy a budí nedůvěru vlastních zaměstnanců. Mnoho dobrých firem s výborným produktem padá na špatném vedení, které nedokáže zaujmout vlastní zaměstnance a nechat jim pocítit hrdost nad tím, pro koho pracují.

Žádné komentáře:

Okomentovat