úterý 12. března 2019

Úvahy o marketingu

V našich podmínkách a prostředí byl marketing zachycen poněkud pozdě a také tak trochu nesprávně. Cílem marketingu je u nás hon na zákazníka a jeho peněženku, což nelze vyčítat marketingu samotnému, ale těm, kteří ho takto praktikují. Vycházejí přitom z představy, že to, co neurvou oni, urve někdo jiný. Pak se i takový obor setkává s praxí, nad kterou zůstává rozum stát.

Slevy,akce, cenové bomby, výprodeje skladů

...to vše máme okoukáno včetně dobře americky znějícího BLACK FRIDAY, které se u nás pojalo jak další způsob nahánění zákazníků na něco, co ve skutečnosti není a vůbec nevadí, že se inzeruje black friday po dobu několika týdnů. Prodejce si je vědom toho, že slovo "sleva" na zákazníka působí velmi lahodně a že zákazník je v jeho očích ovcí, která si naběhne na cokoliv. Velmi razantně tento nástroj uchopily řetězce, kteří si mezi sebou přehazují slevy jak míč v házené a honí mezi sebou slevchtivé zákazníky. Jen málokdo rozumně uvažující uvěří, že to není řízené, protože se nikdy nestane, že by různé řetězce v jedné oblasti přišly se slevou na stejný produkt ve stejný čas.
Je skutečně cenovou bombou značná sleva z předraženého zboží. Marketéři spoléhají na to, že zákazník nikdy neprohlédne, že žádné zboží se neprodává bez zisku a klidně riskují, že si zákazník pomyslí, jak nehorázné marže museli mít před tím, než ke slevám díky neprodejnosti zboží přistoupili.

Nepravdivé informace

Ten kdo se podívá na propracované webové stránky a letáky a pak nahlédne třeba do Sbírky listin zjistí, že chlubivé informace jsou často daleko od toho, co na sebe musí firma vyklopit, a nebo v jiných případech firmy raději riskují sankci a povinně zveřejňované informace nezveřejní. I nezveřejnění je dostatečně vypovídací informací o tom, jaká firma ve skutečnosti je. Nepravdivých informací je na internetu opravdu více než dost a neustále narůstají. Možná se jednou dočkáme toho, že lidé opět začnou věřit vlastnímu rozumu, svým očím a uším a nikoliv tomu, co jim jiní strkají před nos.

Správný marketing

Dobré zboží se chválí samo a chytrý zákazník si jej dohledá podle vlastních parametrů. Pokud chce firma získat důvěru zákazníka, musí k němu umět najít vztah a nedívat se na něj jako na oběť svých neutuchajících potřeb. Ten, kdo chce nabídnout zákazníkovi kvalitní produkt, najde i způsob, jak mu to sdělí a nebude k tomu potřebovat tým IT specialistů, jejichž cílem je udolat zákazníka bez ohledu na jeho potřeby.

pátek 1. března 2019

Jakej pán.......

Někteří zaměstnavatelé žehrají na své zaměstnance a láteří nad jejich nespolehlivostí, leností, i na to, že někteří, pokud mohou, tak svého zaměstnavatele okrádají. Diskuze se pak vedou o tom, zda se dříve okrádalo více, či méně. Problém je ale jinde!

Výběr zaměstnance
Neumí-li si zaměstnavatel vybrat a bere každého, kdo se mu hlásí, je to první krok k budoucím problémům. Už při vstupním jednání vzniká obvykle další chyba v tom, že zaměstnavatel zastrašuje budoucími povinnostmi, nebo naopak slibuje hory doly a brzy se ukáže, že kecal. Třetí chybou v počátku je to, že zaměstnance vhodí do prostředí a nestará se o něj. Právě tady by mohl zachytit první signály nezdravého vývoje.

Péče o zaměstnance
Pro zaměstnance je vstup do nového zaměstnání životním a nezapomenutelným zážitkem. Dobře si pamatuje všechny okolnosti a vlivy, které na něj zapůsobí. Není třeba mu nosit svačiny a ulevovat v pracovních povinnostech. Je třeba mu ale dát najevo, že má počáteční důvěru a šanci prosadit se. S tím souvisí i kontrola a motivace k pracovnímu výkonu.

Odměňování
Mzda nemusí být jediným motivačním nástrojem. Kdo ze zaměstnanců by nechtěl žít v naději na profesní a pracovní růst? Kdo by nechtěl do práce chodit s chutí a radostí a na něco se těšit? Odměnou je i uznání šéfa a poskytnutí příležitosti ukázat se. Odměnou je i vhodně zvolená akce nejen pro zaměstnance, ale i pro jejich rodinné příslušníky. Hlavně je ale odměnou vzájemná důvěra a loajalita. Na té lze budovat dobré vztahy a pevné základy firmy.

Šéf
Na pozici šéfa je mnoho lidí bez zkušeností. Jejich působení projevující se arogancí, nízkou profesionalitou i úrovní profesních znalostí a nízkou úrovní jejich vlastního pracovního výkonu podkopává základy firmy a budí nedůvěru vlastních zaměstnanců. Mnoho dobrých firem s výborným produktem padá na špatném vedení, které nedokáže zaujmout vlastní zaměstnance a nechat jim pocítit hrdost nad tím, pro koho pracují.

pátek 22. února 2019

IKM Individuální koučink manažera

Nikdo by asi nechtěl konstatovat, že si není jistý ve svém postavení, zejména pokud je jednatelem, prokuristou, či výše postaveným manažerem.
Dnes už neplatí, že do vyšší pracovní pozice je třeba se propracovat přes nižší pracovní pozice až po nabrání potřebných znalostí a zkušeností. Může se tak lehce stát, že nejvýše postavený manažer si neumí vyplnit sám cesťák, nechápe, proč nemůže platit firemní bankovní kartou své útraty, zejména když firma mu patří, nerozumí účetním výstupům a práci týmu řídí ze silně despotické pozice diktátora.
Někteří manažeři se dostávají pod tlak svých podřízených, kteří jejich neznalostí využijí a zneužijí, stejně tak mohou zasáhnout i obchodní partneři.
Chcete nebýt středem pomluv a posměchu za Vašimi zády? Chcete se stát úspěšnou a uznávanou osobností? Chcete toho dosáhnout za minimální náklady a jste ochoten tomu věnovat potřebný čas a pozornost?
Jste na správném místě! Kontaktujte nás!

Rámcová náplň koučinku:
- odpovědnost obecná a skutková, trestní odpovědnost
- hlavní úkoly statutárního orgánu, právní úprava povinností
- jednatel / ředitel (obchodní a pracovněprávní vztahy)
- řízení pracovního výkonu
- management personalistiky
- účetní výstupy a práce s nimi
- ochrana osobních údajů a dat
- administrace a vnitřní předpisy

Rozsah a cena se řídí podle potřeb zájemce a množství spotřebovaného času